každý spor
má řešení
Efektivní řešení konfliktních situací

Osobní poradkyně

Poradkyně provází klienta v situaci, kdy si neví rady a potřebuje kvalifikovanou pomoc k tomu, aby se vyznal v situaci, kterou prožívá, aby porozuměl sobě i jiným a našel cestu z bludiště pocitů a myšlenek.

Co dělá poradkyně:

  • naslouchá klientovi a poskytuje mu podporu
  • pomáhá klientovi uvědomit si příčiny a souvislosti jeho situace
  • směřuje klienta k vyjádření jeho potřeb a hledání východisek v situaci
  • pomáhá klientovi najít jeho roli a zodpovědnost
  • věnuje pozornost skutečnostem a pocitům důležitým pro klienta
  • sleduje zájmy klienta
  • vede klienta k porozumění dalším účastníkům obtížné situace
Co poradkyně nedělá:
  • nehledá viníka ani původce krizové situace
  • nepřesvědčuje klienta o svých názorech
  • nezastupuje v dané ani v jiné věci u soudu či při jiném domáhání se práv klienta
  • neposkytuje právní služby

Poradkyně radí, navrhuje řešení, podporuje klienta v optimalizaci komunikace a v hlubším pochopení svého okolí.